Dag 15, van Dordrecht oost tot Dordrecht station.

14 augustus 2022 - Nijmegen, Nederland

Dag 15, van Dordrecht oost tot Dordrecht station.

Gisteren weer lekker gegeten. Zoals het hoort als je uit eten gaat.

De andere gasten waren niet gekomen. Vergissing, door wie, onbekend.

Volgende morgen om half tien weer vertrokken. Eigenlijk waren we van plan om wat later te vertrekken, maar mevrouw wilde graag om half tien naar de kerk. Want het is zondag!

We lopen weer in de volle zon over de dijk, maar na een half uurtje gelukkig weer schaduw. We lopen weer langs het water, maar zien er door de begroeiing niet veel van. Na een park met mooie vijvers (en schaduw) blijven we staan we op een brug, omdat we een reiger aan de kant zien. Een man die langs komt, vertelde dat er ook flinke karpers zaten en warempel, we zagen er ook nog een die boven het water uitsprong!

Volgende meevaller: huize Augustus met horeca!  Heel mooie plek met slager, bakker en horeca (klein  Beej Benders) enz. in één ruimte. En heerlijk koffie!

Er achter  een mooi terras met moestuin en watertoren. Heel verrassend! De horeca en “winkel” waren in het oude machinehuis.

Na nog een mooi rondje Dordrecht nemen we nog een broodje bij de Hema. Het is daar koeler dan buiten op een terras. Nog 600 meter en dan zijn we bij station Dordrecht, waar we de trein nemen naar Venlo.  Er zijn stremmingen, daarom reizen we via Nijmegen. Is gemakkelijker dan met de bus.

Dan zitten onze twee vakantieweken er weer op.

We hebben weer genoten en heel veel gezien. De topografie van Nederland is weer bijgewerkt. Alhoewel als je met de boemeltrein van Dordrecht naar Nijmegen gaat….

We hebben genoten van het vele water overal, wat we in Venlo niet gewend zijn. En niet te vergeten de vele waterlelies en hortensia’s die we massaal gezien hebben.

Maar, wat weer bevestigd wordt: Nederland is ontzettend mooi, als je het maar wil zien!

Qua milieu zijn we ook heel goed bezig geweest. Niet meer energie verbruikt dan thuis.

Jullie respons konden wij ook echt waarderen!

Volgend jaar weer, maar dan een andere route!

Groetjes, Wim en Tilly

1. Lambert en Marcelle:
    Knap gedaan!
    Ik heb ooit overnacht in Villa Augustus, een bijzondere ervaring.
  2. Trees Kox- Titulaer:
    14 augustus 2022
    Ondanks het weer, hebben jullie het geweldig gedaan.
  3. Corrie:
    14 augustus 2022
    Wat heb ik genoten van jullie reisbelevenissen! Voor nu: welkom thuis en lekker nagenieten 😊
  4. Tom Posno:
    Hoi Tilly en Wim,
    Een mooi Dordrechts besluit, ondanks de hitte!
    Wat een fijn gevoel voor jullie om deze prestatie samen te hebben gedaan!!
    En dit is dan ook mijn laatste reactie, althans van deze reis!
    Ik heb genoten van je verslagen, Til, heel erg bedankt, en tot jullie volgende reis!
    Groetjes van Terschelling, Tom.
  5. Huub en Corrie:
    14 augustus 2022
    Hallo mooi-weer wandelaars 😉 (wat onder de omstandigheden van de laatste week juist het tegenovergestelde betekent van wat men normaal met "mooi-weer wandelaars bedoelt...)
    Wat een prestatie! Maar hopelijk overheerst de herinnering aan de mooie dingen die jullie onderweg gezien hebben, niet het afzien in de hitte. En aan het begin was het nog vechten met de regen...
    Ook wij kennen Huize Augustus: in 2009 hebben we daar geluncht en de tuinen en watertoren bewonderd.
  6. Miriam:
    14 augustus 2022
    Knap gedaan hoor, ondanks de hitte.
    Leuk om jullie verhalen en belevenissen te lezen en te volgen.
  7. Ria Brummans:
    14 augustus 2022
    Weer thuis. Wat ‘n prestatie hebben jullie geleverd. Ik doe het jullie niet na. Heb genoten van je reisverhalen Tilly. Nu lekker relaxen 😎
  8. Jeu:
    14 augustus 2022
    Petje aaf. Met de good op, het waas waal heit.
    Jao inderdaad Nederland is hiël mooi.
    En in Til zit in sjriefster, sjoëne verhaole.
  9. Jan Dommerholt:
    15 augustus 2022
    Ha goeie avond Toppers. Knap wark!!!!!
  10. Jopie Schouten:
    15 augustus 2022
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Het zijn er veel. Mu dus thuis😀
  11. Ans Vaes:
    16 augustus 2022
    Hartstikke bedankt voor de geweldige verhalen en voor nu welkom thuis
  12. Rick Cremers:
    16 augustus 2022
    Fijn dat jullie twee mooie weken beleefd hebben!