Dag 15, van Dordrecht oost tot Dordrecht station.

14 augustus 2022 - Nijmegen, Nederland

Gisteren weer lekker gegeten. Zoals het hoort als je uit eten gaat.

De andere gasten waren niet gekomen. Vergissing, door wie, onbekend.

Volgende morgen om half tien weer vertrokken. Eigenlijk waren we van plan om wat later te vertrekken, maar mevrouw wilde graag om half tien naar de kerk. Want het is zondag!

We lopen weer in de volle zon over de dijk, maar na een half uurtje gelukkig weer schaduw. We lopen weer langs het water, maar zien er door de begroeiing niet veel van. Na een park met mooie vijvers (en schaduw) blijven we staan we op een brug, omdat we een reiger aan de kant zien. Een man die langs komt, vertelde dat er ook flinke karpers zaten en warempel, we zagen er ook nog een die boven het water uitsprong!

Volgende meevaller: huize Augustus met horeca!  Heel mooie plek met slager, bakker en horeca (klein  Beej Benders) enz. in één ruimte. En heerlijk koffie!

Er achter  een mooi terras met moestuin en watertoren. Heel verrassend! De horeca en “winkel” waren in het oude machinehuis.

Na nog een mooi rondje Dordrecht nemen we nog een broodje bij de Hema. Het is daar koeler dan buiten op een terras. Nog 600 meter en dan zijn we bij station Dordrecht, waar we de trein nemen naar Venlo.  Er zijn stremmingen, daarom reizen we via Nijmegen. Is gemakkelijker dan met de bus.

Dan zitten onze twee vakantieweken er weer op.

We hebben weer genoten en heel veel gezien. De topografie van Nederland is weer bijgewerkt. Alhoewel als je met de boemeltrein van Dordrecht naar Nijmegen gaat….

We hebben genoten van het vele water overal, wat we in Venlo niet gewend zijn. En niet te vergeten de vele waterlelies en hortensia’s die we massaal gezien hebben.

Maar, wat weer bevestigd wordt: Nederland is ontzettend mooi, als je het maar wil zien!

Qua milieu zijn we ook heel goed bezig geweest. Niet meer energie verbruikt dan thuis.

Jullie respons konden wij ook echt waarderen!

Volgend jaar weer, maar dan een andere route!