Dag 9 van Maarssen naar Utrecht

8 augustus 2022 - Utrecht, Nederland

Dag 9 van Maarssen naar Utrecht.

Na een gezellig en smakelijk ontbijt krijgen we nog wat tomaatjes en paprika’s mee uit eigen tuin gaan we weer op stap.

Vanmorgen zijn weer vele pleziervaartuigen weg. We genieten van de theekoepels, de mooie parken, sierhekken en panden, die de Amsterdammers in de Gouden Eeuw hebben laten aanleggen. (waarvoor onze dank!).

We zijn een kwartiertje onderweg als Piet, onze gastheer, belt dat we de zonnebrandcrème hebben laten liggen. Hij brengt het wel met de fiets na. Is toch wel belangrijk als je de weersvooruitzichten van de komende dagen ziet!

De zon schijnt, maar af en toe verstopt ze zich achter een dikke wolk.

Aan de rand van de polder staan de grootste en kleinste molen van Utrecht naast elkaar. Mooi gezicht.

Bij kasteel Haarzuilen denken we te kunnen lunchen. Helaas, gaat pas om twaalf  uur open en het is pas half twaalf.

We hebben er voor moeten omlopen, maar het kasteel op zich was ook de moeite waard! De fortmuur om het kasteel was helemaal in horizontale golven. Zeer chique! Vervolgens  weer een heel mooi stukje natuur! Het zoveelste! Wat is dit toch genieten!

Opeens zien we in een wei wel twintig ooievaars. (gelukkig zonder baby’s). Even verder een hoop witte ganzen en nog wat verder landt een reiger in een boom. Ook de felgele Utrechtse stadsbussen zien we regelmatig.

Fort de Klop ( fort nr 48) is de volgende stop, waar we de mogelijkheid hebben om te lunchen. Ze hebben “verloren brood” op de kaart staan. Dat lijkt op wentelteefjes, maar dan hartig met kaas en tomaatjes. Gemaakt van overgebleven brood. Duurzaam en lekker. Na een beetje zoeken lopen we weer een natuurgebied in. Links en rechts riet van twee meter hoog! Uiteraard overal water. Na een stukje woonwijk van Utrecht noord, wel door een park het volgende natuurgebied en natuurlijk weer een fort, Ruygen Hoek. Dan zien we twee bankjes in de schaduw aan het water, dus tijd voor pauze.

Tegen vijven arriveren we bij ons slaapadres in Utrecht.

We drinken koffie en tijdens ons gesprek komen we er achter dat Angele Verstraelen hun buurvrouw is geweest (Angele is de dochter van een oud-collega van Wim. Ze woont nu met haar gezin in Australië). Hoe klein kan de wereld zijn!

Na het douchen gaan we eten bij een Egyptisch restaurant.  Vijf minuten lopen er vandaan.

Het douchen doen we bij hun en slapen doen we bij de buren, omdat ze te royaal geboekt had. Elke dag komen we weer verrassingen tegen!

We hebben vandaag ongeveer 22 kilometer gelopen bij een heerlijke temperatuur van 23 graden.

Mijn been geeft nu geen problemen. Vorig jaar heb ik er nog eens een beetje last van gehad, maar de fysio heeft me er vanaf geholpen!

Groetjes en tot morgen!

Wim en Tilly

1. Nicole Huijs:
    8 augustus 2022
    Die Piet! Dan verbrand je zeker niet :-)
  2. Loes & Jos Huijs:
    8 augustus 2022
    En alweer een dag voorbij …….. knap hoor.
    De komende dagen wordt het wel erg warm. Sterkte ermee …….
  3. Lei & Sonja:
    8 augustus 2022
    Zo zie je maar, zelfs op het Waterliniepad komt het “Marianum”-verleden voorbij. Leuk hoor!
  4. Tom Posno:
    Hoi Til en Wim,
    Wat een leuke ontmoetingen hebben jullie toch!
    Ja, Angele is de dochter van Emile en Annie: ze zijn terug van een grote reis naar Australië; ik ontmoet ze binnenkort, dan hoor ik hun verhalen wel.
    We houden contact; in zit sinds vandaag op Terschelling!
    Groetjes, Tom.
  5. Trees Kox- Titulaer:
    8 augustus 2022
    Wij kijken iedere dag naar het verslag . Wij zouden het ook nog willen doen?
  6. Lambert en Marcelle:
    8 augustus 2022
    Wat grappig dat je bij een ex buurvrouw van mijn nichtje Angele overnacht hebt.
  7. Emile en Annie:
    8 augustus 2022
    Ja, de omgeving van Utrecht is mooi zoals we uit ervaring weten. Dat jullie nu bij bekenden van ons terecht gekomen zijn en zelfs in het vorige huis van Angèle slapen(?) is super toevallig . Geniet van de komende dagen en neem voldoende water in bij de verwachte hitte.
  8. Ans Vaes:
    8 augustus 2022
    Hoi Til en Wim , Weer een dag met verrassingen en de temperatuur is nu nog goed , maaaaar het word warmer dus heeeeel veel sterkte voor de komende dagen en toi toi toi voor dag 10
  9. Ria hendriks:
    9 augustus 2022
    Het ziet er goed en jullie genieten er van leuke verhalen gr ria en jan
  10. Els hegger:
    9 augustus 2022
    tot nu toe nog fijn wandelweer maar het wordt tropisch warm. Hoop dat jullie er niet te veel last van hebben,groetjes Wim en Els