Dag 7 van Weesp naar Naarden

6 augustus 2022 - Naarden, Nederland

dag 7 van Weesp (123) naar Naarden (142)

We hebben allebei uitstekend geslapen. Zo zie je maar, een piepkleine kamer maakt niets uit als  je je ogen sluit! Het ontbijt is ook riant!

Wat het drinken betreft hoeven jullie je geen zorgen te maken. We drinken voldoende bij het ontbijt en nemen twee drinkflessen van driekwart liter mee. Als we ergens koffiedrinken, vullen we de flessen bij en vragen nog een glaasje water erbij. Komt dus helemaal goed!

Toen we de “sleutel “ inleverden hadden we een meevaller. Gisteravond hadden we TV met alleen sneeuw. We wilden graag “de slimste mens” kijken. Wim daarover gebeld, maar geen gehoor. Daarom maar een mailtje gestuurd. De receptionist gaf me vanmorgen een enveloppe met 25 euro terug. Als “Wiedergutmachung”.

Nog een stukje heel mooi oud Weesp (het terugkomen waard) en dan lopen we weer langs de Vecht. We zien er niet veel van, want er liggen  heel veel woonboten en hoog riet langs de kant. Sommige eigenaars hebben een probleempje. Ze hebben maar kleine parkeerplaatsen. Dus, ze kunnen maar een kleine auto hebben of ze moeten een heel eind lopen! We zien weer een speciaal verkeersbord : fietsers en vooral wielrenners mogen maximaal 20 kilometer rijden.

In de verte zien we Muiden liggen. Gisteren zagen we de arena van Amsterdam in de verte. We vroegen ons af hoeveel van die mensen die daar komen weten dat het zo dichtbij zo mooi is!

Als we dan weer de dijk op moeten,  krijg je weer een heel ander beeld.  We lopen helemaal alleen, de eenden schrikken zich rot als ze ons  zien en duiken het water in.

We lopen dan enkele kilometers evenwijdig aan de A1. Dan horen we uiteraard het verkeer, maar ook de treinen en af en toe een vliegtuig. Gelukkig horen we ook de natuurgeluiden, zoals de eenden, koeien en schapen.

We hebben het geluk dat we geen hond bij ons hebben. Want nu mogen we door een prachtig natuurgebied, waar honden verboden zijn. Eerst nog balanceren over een bruggetje, dat maar 10 centimeter breder is dan onze kar! Ik moest wel  Wim daarbij assisteren.

We komen dan bij een klein huisje, waar een mevrouw van (97!!!! ) (Tante Annie volgens onze gastvrouw) koffie of thee verkocht voor 1 euro per bakkie!!

Vanaf dat ze dit deed, had ze ook al 1500 mutsen en sjaals gebreid voor arme kinderen als er geen klanten waren. Ze woonde al 70 jaar in “de Machine “ een oud gemaal dat er naast ligt.

Tja, zei ze, zo ben je alleen en zo ben je met zijn achten!!

Iemand die ook aan de wandel was had hele verhalen over de Nijmeegse Vierdaagse. Hij liep vier dagen (dit jaar 3 dagen) 50 kilometer en had een geweldig onderkomen in de buurt van de Sint Maarten’s kliniek. Wim had intussen weer bewonderaars van zijn kar, waar hij tekst en uitleg mocht geven.

We vervolgden onze route tot bij  een info-centrum van het Naardermeer. Daar zijn we dus bij aangeland intussen. Zag er erg mooi uit! Echt midden in de natuur en genoeg informatie over de omgeving.

Tegen drieën lopen we Naarden binnen, richting Naarden Vesting. Dit deel van Naarden is een museum op zich. Op vele gevels staan mooie gedichten!Even bij Jan des Bouvrie binnen gelopen, maar konden niet zo snel vinden waar de koffie was. Jan konden we het niet vragen, hij was er niet, overleden helaas. Na alleen rondgekeken te hebben en gebruik gemaakt van het toilet, zijn we verder gelopen.

In het dorp had Wim weer eens problemen met een hoger liggende stoeptegel. Gelukkig kon ik hem opvangen, anders hadden we weer naar de eerste hulp kunnen gaan!

Ons nieuwe adres is weer bij een alleenstaande dame, Margot, van onze leeftijd, met als hobby’s o.a. naaien, fietsen en wandelen. Dit laatste iets minder nu door rugproblemen.

We hebben nu gedoucht en gaan kijken wat er te eten is in het dorp.

We hebben vandaag prima weer gehad, zonnig en maximum 22 graden. 20 km gelopen. Prima dagje dus.

Groetjes, Wim en Tilly

1. Miriam:
    6 augustus 2022
    Alweer een fijne dag gehad zo te lezen onder goede omstandigheden. Ga zo door.
  2. Loes & Jos Huijs:
    6 augustus 2022
    Wat een mooie dag weer !
  3. Rikie kusters vissers:
    leuk jullie verhalen
  4. Leonie:
    6 augustus 2022
    Wat een fijne verhalen. Succes met de verdere wandeling
  5. Tom Posno:
    Hoi Til en Wim,
    Volgens mij was het prima wandelweer vandaag; het was ook vandaag toch weer bijna 20 km!
    Vandaag dag 7, dus wat betreft tijd op de helft. Klopt dat ook wat betreft afstand?
    Ik hoop als ik 97 ben dat ik dan ook nog lichamelijk en geestelijk in staat ben om koffie te verkopen. Geweldig!!
    Hopelijk hebben jullie goed gegeten vanavond.
    Rust maar goed uit en succes morgen met de volgende etappe.
    Groetjes uit Velp, Tom.
  6. Petra Zaremba:
    Hoi Til en Wim,
    Een mooi route wat jullie vandaag hebben gelopen! Het komt mij allemaal bekend voor. in het voorjaar heb ik hier ook gelopen, maar dan van Naarden-vesting naar Weesp (Waterlinie Wandeltocht aan de Zuiderzee)
    Veel succes de komende dagen en vooral genieten!!
  7. Ans Vaes:
    Hoi Til en Wim,
    Dit was weer een mooie dag met een leuk verhaal ,ja soms zit het mee en soms zit het tegen. Het was Idd een smal bruggetje voor de kar maar gelukkig is alles goed gegaan. De temperatuur gaat naar de 30 gr voor de komende dagen dat is niet zo leuk ,maar jullie fiksen dat wel weer knap hoor!!!!!toi toi toi groetjes uit Venlo
  8. Mariet Keijsers:
    Hallo wandelaars,
    Ik lees dat jullie na een dagje lopen geregeld wat gaan lezen. Daar ben ik nieuwsgierig naar. Hebben jullie boeken bij je, of zijn het e-readers? En wat lezen jullie dan? Spannende boeken, romans, zware kost?
    Groeten, Mariet
  9. Lei & Sonja:
    7 augustus 2022
    Gelökkig hes dich (Tilly) Wim taege kinne halde wie hae de grônd weer ens woel kösse. Dan waas ‘t neet allein ein bezeuk naor de iërste hölp maar auk naor Pearl🤓
    Is in idder geval weer good aafgelaupe.
    Succes veur de kômmende waek en weej blieve ôg vollege.