Dag 8 van Naarden naar Maarssen

7 augustus 2022 - Maarssen, Nederland

ag 8 van Naarden naar Maarssen

Vanavond weer bij een Italiaan terecht gekomen voor het eten. Lekker buiten dachten we. Achter het station. Lekker was het zeker, maar elke 5 minuten een trein maakt het iets minder. Ook de auto s komen er elk moment langs. Gelukkig is het overgrote deel elektrisch, maar anderen willen indruk maken met hun herrie-machine! Minder leuk voor ons.

Maar het kan niet elke dag feest zijn.

We liepen weer van Bussum ( waar het eten was) terug naar Naarden. Deed me denken aan vroeger, toen Greetje Kauffeld dat zong in de vijftiger jaren.!

We zijn er achter gekomen dat Wim een rekenfout heeft gemaakt bij het boeken van de logeeradressen. Vandaag zouden we dan bijna 40 kilometer moeten lopen. We hebben nu een kortere route gevonden, die misschien minder mooi is, maar het moet wel leuk blijven. Lang leve de mobiele telefoon. Wat weet die toch veel!

Gisteravond kreeg Wim telefoon van de mensen van het slaapadres van maandag, dat er iets mis gegaan was met boeken . Ze hadden te veel mensen tegelijk geboekt en de enige optie was een luchtbed voor één persoon.  Wim vond dat prima, want zo snel vind je niets anders. Vanmorgen kregen we een berichtje van hen, dat we bij hun buren luxe konden slapen. Geweldig toch!!!

Bij het afscheid van Margot kregen we nog een mars voor onderweg. Voor het geval de energie op was. Aardig hè.

Vandaag aangepaste route. Het eerste stuk is prima, langs mooie  fraaie panden en door het bos naar Hilversum. Ik denk dat we vanmorgen de eerste  twee uur van het lopen één appartementencomplex  van sociale woningen zijn tegengekomen de rest was echt allemaal van de hogere sector.  Daarna lopen we minstens een uur langs een drukke weg richting Nieuw-Loosdrecht . We waren echt aan koffie toe, maar pas om half een kwamen we de eerste tegen. Het was een slager die een snackbar er bij had. Het was heel druk, maar tenslotte kregen we heerlijke goulashsoep! Even het zout aangevuld, en verder een heel vervelend stuk tot we aan de Loosdrechtse plassen komen. Daar even op een bank gezeten, waar zonnepanelen oplagen en de mogelijkheid om je mobieltje op te laden. Wat een

uitvinding!

We komen dan weer in een gebied waar weinig mensen wonen die onder de middenklasse horen. Maar dat geeft niet, ze moeten toch ergens wonen. We vergapen ons aan de huizen en Wim al helemaal aan de auto’s.

Maar we zijn heel tevreden met wat we hebben en dat we gezond zijn en deze wandeling kunnen maken!

Bij de Loosdrechtse plassen koffiepauze gehad. Het ging helemaal verkeerd. Ik bestelde cappuccino en ze kwamen met koffie verkeerd. Verkeerd dus. Toen kwam er cappuccino, die prima smaakte.  Wim had nog appeltaart besteld en daar zaten de mussen op te wachten! Ze zaten bijna op de tafel! Toen kwam het afrekenen. Tot drie maal toe ging het verkeerd, maar uiteindelijk lukte het toch. Dat krijg je met koffie verkeerd.

We vervolgden onze route. Nu heerlijk weer de polder in. Wat een rust!

Na een uurtje kwamen we weer op ons logeeradres adres aan. Een zin, die elke dag weer terugkomt en spannend wat dit ons brengt.

We krijgen een zolderkamer, keurig netjes met wasbak, koffie en thee op de etage.  Douche en toilet zijn een verdieping lager. Niets mis mee!

We lopen dan nog anderhalve kilometer langs de Vecht om te gaan eten. Echt een stukje “gapen” naar de bootjes en hun eigenaars. Leuke bezigheid.

We gaan eten bij een eetcafé.

Vandaag 24 km gelopen en 3 km om te gaan eten. Temperatuur 22 graden. Dus heerlijk wandelweer.

Groetjes en tot morgen

Wim en Tilly

1. Tom Posno:
    Ha Til en Wim,
    Logisch dat jullie vandaag een alternatieve route hebben gezocht, 40km is wel erg veel van het goede, hoewel………….Vierdaagse wandelaars lopen zelfs 50 km!!
    Maar behalve de koffie verkeerd was het inderdaad een prima wandel dag vandaag.
    Kan me voorstellen dat het iedere namiddag weer even spannend is hoe jullie volgende overnachtingsplaats zal zijn. Maar gelukkig tot nu toe nog geen echte tegenvallers, toch?
    Ik ga morgen voor 10 dagen naar Terschelling; daar zal het iets minder warm zijn dan in Limburg.
    Maar ik blijf jullie belevenissen volgen vanuit het hoge noorden!
    Succes morgen en we houden contact. Veel groetjes uit Velp,
    Tom.
  2. Ria Brummans:
    7 augustus 2022
    Wat komen jullie op mooie plekjes. Het is elke dag genieten van jou verslag. Veel succes morgen weer.
  3. Wil:
    7 augustus 2022
    Lijkt me idd iedere dag weer spannend hoe de overnachtingsplaats zal zijn. Maar t zijn prachtige ervaringen, zoveel vreemde mensen ontmoeten die je zo vertrouwen. Mooi hoor.
    Morgen weer veel wandelplezier.
  4. Ans Vaes:
    8 augustus 2022
    Ha Tilly en Wim, voordat ik ga slapen weer ff jullie verhaal lezen dit blijft interessant. Maar koffie verkeerd , vind ik niet verkeerd en is ook lekker, maar liggen op een eenspersoons matras vond ik vroeger (toen we nog jong waren) wel leuk maar nu lig ik toch liever in een breed bed, Blijf nog maar lekker schrijven ,want daar geniet ik ook van .suc6 voor morgen, groetjes 🏃🏼‍♂️🏃🏾🏃🏼‍♂️🏃🏾
  5. Mariet Keijsers:
    Hallo Tilly en Wim,
    Ik kan me voorstellen dat 40 kilometer een beetje teveel van het goede is, vooral omdat Tilly bij jullie tocht naar Saniago klachten aan haar been kreeg. Is daar nog iets van te merken nu jullie weer dagelijks een flink stik lopen? Ik hoop van niet.
    Bye bye bye uit Venlo. Mariet
  6. Els hegger:
    8 augustus 2022
    Ik vraag me ook af of Tilly geen last meer heeft van haar been.Zoveel kilometer lopen kregen wij niet meer klaar.Petje af. groetjes Wim en Els
  7. J.Schouten:
    8 augustus 2022
    Ik geniet van jullie verhalen. Ik vind het ook heel bijzonder dat jullie die einden nog kunnen lopen. Ik wens jullie nog hele fijne wandel tochten met mooi weer. Groetjes Jopie.