Dag twee van Beesel naar Montfort

29 maart 2016 - Montfort, Nederland

Vanmorgen om half acht voor onze kleindochter Roos gezongen, die vandaag zes jaar is geworden!
Na een uitgebreid ontbijt nog een lunchpakketje gemaakt, terwijl het buiten regende. Deze bui zou na  half tien over zijn, dus een kopje koffie was toen nog een gezellige tijdvulling.
Vera en Jan wilden ons ook wel een stukje begeleiden tot het einde van het dorp. (Wim dacht dat ze dachten dat we bang waren voor de draak).
Daarna een mooie route door het bos en  langs de rivier de Swalm richting Asselt. De Swalm meandert hier volop.
Het weer bleef grijs, maar gelukkig was er hier en daar een mooie gele verdwaalde narcis om de boel nog een beetje op te fleuren.
Voor Roermond stak een vrouw de weg over. Ze zag ons en riep: ik heb jullie gisteren in Reuver ook al gezien, goede reis!
In de kathedraal in Roermond willen we de volgende stempel halen.
We moeten nog een kwartiertje  wachten eer het twee uur is en de kerk open gaat.
Dus weer koffietijd.
In Roermond belde Sonja van de administratie  van school op. Ze had over ons verteld op  Facebook. Daarna was ze door iemand van radio twee gebeld of ze ons mochten benaderen voor een interview. Dat heeft om kwart over vijf plaatsgehad en wordt na zeven uur uitgezonden

Nadat we boven over de Roertunnel zijn gelopen ging het mis! Wel een half uur aan een stuk regen  en hagelbuien. Toen geen koffietijd, want er was geen horeca in de buurt.
Daarna werden we beloond met een prachtige regenboog, die eindigde bij het scheve Rabobank- gebouw aan de zuidkant van Roermond.
Het laatste half uur mochten we tussen de buien doorlopen. Links en rechts van ons was het donker en zagen we het regenen, boven ons hoofd was een lichte streep in de lucht en wij liepen min of meer droog.

Tegen vijven komen we bij ons slaapadres aan, wat er super uit ziet, met regendouche, op de badkamer maak je het licht aan door onder de spiegel te wrijven  (wist niet dat het bestond, maar ja, wie ben ik!!!)
We hebben bij het boeken een driegangenmenu mogen uitzoeken. Dat is natuurlijk niet bij de overnachtingsprijs inbegrepen Daar zitten we nu op te wachten. Ben benieuwd.

Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion Wassercordt-Laudy:
    29 maart 2016
    Ik zou de regendouche voor morgenochtend bewaren. Misschien houdt dat de regen morgen uit de buurt als je het al gehad hebt. Veel plezier op de volgende etappe.
    Marion
  2. Lei & Sonja:
    29 maart 2016
    Zojuist (19.10 uur) het interview gehoord. Toch wel leuk om een bekende stem op de landelijke radio te horen. Goed verhaal Wim! Ik zal "vriend" Bert af en toe bijfacebooken.
  3. Rick Cremers:
    29 maart 2016
    Ik ga jullie verhaal bij uitzending gemist terugluisteren. Respect voor jullie enorme onderneming. Heel veel mooie momenten en plezier gewenst en af en toe "ohhhhh Bertus!"
  4. Wil Minten:
    29 maart 2016
    Gelukkig hebben we "uitzending gemist", alsnog het interview, met jou Wim, kunnen beluisteren. Leuk en bijzonder. Binnenkort zijn jullie bekend van radio en tv.
    Geniet van alle mooie dingen die op jullie pad komen.
  5. Leonardo:
    30 maart 2016
    Na regen komt altijd zonneschjn. pas pas pas zin zin zin plezier.