Dag drie van Montfort naar Sittard

30 maart 2016 - Montfort, Nederland

Van Montfort naar Sittard.

Even een mededeling. De telefoon van Wim heeft de voicemail erop i.v.m. het huis van de wijk. De simkaart gaat niet mee.
We zijn dan alleen via het telefoonnummer van Tilly te bereiken. Degene die het nummer niet hebben en het graag zouden willen hebben, kunnen een mailtje sturen, dan geven we dat wel.
De mail bekijken we wel elke dag.

Gisteren ongeveer 20 km gelopen , samen met maandag zijn dat er 37. Belangrijk om bij te houden.
Gisteravond hebben we heerlijk gedineerd. Wilhelmina kan zich daar mee meten.
Maar de kok had ook een complete koksopleiding achter de rug, behalve de masteropleiding.
Alleen voor de hobby.
Wat een passie.
Hij (Wim) had een vriend  Jean, (het  was dus een "herenhuis") vulden elkaar perfect aan, in de keuken, in het gesprek, kortom een super stel.
Vanmorgen moeten we al om half acht ontbijten, want ze moeten allebei werken .
Het ontbijt is al weer net  zo uitgebreid en lekker als gisteravond het diner.
Een lunchpakket hebben we er maar bijgenomen want vandaag komen we niet zoveel horeca tegen.

We lopen  een flink stuk door het  bos in de buurt van Selfkant.
Daar was flink hout gekapt, wat ze op het pad hadden laten liggen. Daar kun je je nog vele avonden aan warmen!!
Maar het is niet zo fijn om er met onze wheelie door te moeten.

We lunchen in Schalbruch op een bankje in de zon.
Ja, de eerste stappen in het buitenland (Duitsland) zijn gezet
De postbode brengt met de auto de pakjes en de brieven. Ja het gewone leven gaat toch door .
Een gammel poesje hompelt naar ons toe om te kijken wat er gebeurt. Helaas zijn we niet interessant genoeg.
Vorig jaar  hebben we het grote Rivierenpad gelopen. Dit jaar het kleine rivierenpad tot nu toe, we  hebben intussen al langs verschillende riviertjes gelopen nl. de Swalm, de Roer, de rode beek en de Geleenbeek. Erg mooie, meestal meanderende beekjes.
Na het Duitse dorpje Millen komen we op het Pieterpad en de Camino( onze weg naar Santiago de Compostella). Dat voelt wel goed.
Om twee uur komen we bij ons logeeradres (Jan en Marida Welzen) aan, waar we weer onthaald worden op koffie en vlaai.
Als dat zo door gaat, kunnen we straks naar Santiago rollen.
We hebben ons opgefrist en nu draait de wasmachine, dus morgen weer fris op stap!
Vandaag 18 km er op zitten totaal dus 55 km.

Groeten uit Sittard

1. Marion Wassercordt-Laudy:
    30 maart 2016
    Mijn geboortestad! Ik weet niet waar jullie precies zitten, maar op donderdagochtend is er markt en op de markt is de Paters- of Michielkerk. En 50 m verder de Basiliek. Ook bedevaartplaats en allebei de moeite van het bekijken waard. Maar de Kollenberg met de Rosakapel spant de kroon. Jammer dat jullie je km's wel beter kunt gebruiken, maar als je nog eens in de buurt van Sittard wilt wandelen dan weet ik wel het e.e.a. Voor de reis morgen veel plezier. Marion
  2. Nicole:
    30 maart 2016
    Groetjes aan de familie Welzen!
    (Cave canem)
  3. Huub en Corrie:
    30 maart 2016
    Ik ken maar één Jan Welzen, maar omdat ik niet weet waar die woont, vraag ik mij nu af of ik die ook de groeten kan doen. Ik vermoed van wel, want anders had je de naam niet vermeld en als ik dan zie dat Nicole ook de groeten doet, denk ik: die heeft les gehad van Jan, dus het zal wel dezelfde Jan en echtgenote zijn die wij kennen.
    Dus bij deze: ook de hartelijke groeten!
    Tot de volgende keer.
  4. Bep holls:
    Ha Tilly en Wim,
    Wat leuk dat jullie bij Jan en Marida uitkomen. Ik ken hun allebei vanuit een grijs verleden.
    Marida als lid van de Hulpdienst Vinckebosje en Jan ook persoonlijk maar ook als leraar van Janny. Doe ze heel veel groeten, en jullie, geniet van dit grote avontuur.
    Leuk om digitaal mee te kunnen wandelen!
  5. Leonardo:
    31 maart 2016
    Ik hoop voor jullie met al dat dineren dat jullie genoeg profiel onder schoen overhouden.
  6. Gerry Dinnessen:
    31 maart 2016
    Wat leuk die verhalen. Heb vandaag voor het eerst meegelopen,maar super van jullie. Veel succes morgen en hopenlijk lekker weer