De eerste dag!

28 maart 2016 - Venlo, Nederland

Lieve, lieve mensen,

Wat een uitzwaaidag vandaag!! We waren er erg van onder de indruk!
Om 9 uur waren we al klaar om te vertrekken, maar  de afspraak was om elf uur, dus wachten maar en nog een kop koffie en nog een rondje door het huis of alles in orde was.

En dan is het elf uur en drukken nog even op de bel van de buurvrouw. Nadat we van haar afscheid hebben genomen naar beneden naar de hal, waar de medebewoners van de flat gereed stonden. Buiten stonden nog familie en bekenden, geweldig!
Even later kwamen we onderweg nog wandelvriendinnen tegen en natuurlijk niet te vergeten Sonja, Lei en Marian, die nog een stukje hebben meegelopen.
Bij het ziekenhuis nog gezwaaid naar Emile, die we nog beterschap hebben gewenst.

Er was flinke tegenwind, af en toe een druppeltje regen, die door de wind werd weggewaaid.
Alle zorgen waaien dan weg, maar we proberen die  vooral in Venlo te  laten.

Precies op tijd waren we in Belfeld, waar de bridgevriendinnen ons trakteerden op een geweldige, maar ook heel gezellige lunch. Intussen viel er een flinke bui. Goed getimed toch?
Toen werd  het weer afscheid nemen. Wat is dat toch moeilijk! Zeker nadat we vanmorgen heel speciaal van Nicole en Freek afscheid hadden genomen. Dat was best heftig.

Door de bossen vervolgen we droog en in het zonnetje de weg richting Reuver, waar bij Piet en Nel  weer de koffie klaarstond.
Gezellig gepraat over hun nieuwe huis enz.  waarna ze zin hadden om mee te lopen richting Beesel.

Daar  worden we weer zeer hartelijk begroet door Jan en Vera, gevolgd door een heerlijke avondmaaltijd en een gezellige avond.
Toen we al droog binnen waren, barstte het weer helemaal los: regen, hagel en onweer. Dat hebben we gelukkig allemaal gemist!

De eerste dag (18 km) zit er op en morgen naar Montfort.

Groetjes aan alle fans.

1. Nicole:
    28 maart 2016
    Pfff, het was inderdaad intens vanmorgen.
    Inmiddels zijn alle tranen gedroogd en gaan we vooral van afstand meegenieten van jullie prachtige reis. Heel veel plezier!! :-)
  2. Toos Crommentuijn:
    Nou,de kop is er af
    Al een fijne dag voor jullie,goed slapen en morgen weer verder
  3. Tom Posno:
    28 maart 2016
    Lijkt me inderdaad heel moeilijk, afscheid nemen van een aantal dierbaren!
    Maar de kop is er af, jullie zijn gestart.
    Alle begin is moeilijk, maar vanaf nu loopt het vast als een trein!! Fijn dat de meeste regen van vandaag niet op jullie hoofden terecht kwam!
    Rust goed uit en morgen etappe 2!
    Groetjes,
    Tom.
  4. Simon en Ine:
    28 maart 2016
    Hoi Wim en Tilly, wij vinden het geweldig dat jullie dit avontuur aangaan en wensen jullie heel veel succes. Wij blijven jullie volgen!!! Heel veel liefs uit Friesland
  5. Corrie:
    28 maart 2016
    Fijn dat het vandaag allemaal zo goed verlopen is. Voor morgen: heel veel wandelplezier!
  6. Angeline Geeraets:
    28 maart 2016
    Graag wil ik jullie volgen!!!
  7. Gerrie Hol:
    Leeve Tilly en Wim,

Het was met recht een fijn afscheid voor jullie maar ook voor ons.
    Nog even samen lunchen was gezellig en toen gingen jullie echt.
    Ik ga jullie volgen op de lange reis !!!
    Hele fijne reis met veel belevenissen onderweg.
    Leeve groetjes Ger.
  8. Herman Lomans:
    28 maart 2016
    Ik wens jullie heel veel succes, maar vooral kracht om deze voettocht te volbrengen.
  9. Ans Vaes:
    29 maart 2016
    Het was toch leuk om te zien vanmorgen dar er nog vrienden en vriendinnen waren bij jullie vertrek, heel veel wandel plezier en Hopeijk goed weer, ik blijf jullie volgen Gr
  10. Anita:
    29 maart 2016
    Leuk dat ik jullie nog gezien heb in de Herberg in Belfeld. Succes en veel plezier met deze geweldige uitdaging.
  11. Stefan Hoeboer:
    29 maart 2016
    Inderdaad de kop is eraf.
    Succes, maar vooral geniet van deze bijzondere ervaring.
  12. Pauline van Gassel:
    29 maart 2016
    Veel succes Wim en Tilly! Ik volg jullie belevenissen op de voet!
  13. Jan houben:
    Nou Til, Wim,

veel plezier,succes en ,Ausdauer' toegewenst!!

Jan enTil
  14. Nellie en Harry:
    29 maart 2016
    Dit verdiend respect! Petje af. We wensen jullie een prachtige tijd,veel sterkte want het zal niet altijd gemakkelijk zijn. Maar laat even weten wanneer jullie terug zijn. ( hahaha). Geniet vooral. Tot ziens in borgharen!
  15. Ria hendriks:
    29 maart 2016
    Geniet van jullie uitdaging met veel wandelplezier en veel sterkte onderweg ,we volgen jullie onderweg Ria en Jan
  16. Jose Heuts:
    29 maart 2016
    Bedankt voor her eerste reisverslag,ik blijf jullie met veel respecr volgen!!
  17. Linda Debets:
    29 maart 2016
    Wat een ontzettende onderneming! Echt super dat jullie dit gaan doen. Een hele fijne reis en we zullen jullie volgen op afstand.
    Liefs,
    Erwin, Linda, Keano & Ghian
  18. Annemie en Jan Romeijn:
    29 maart 2016
    Tilly en Wim veel succes maar vooral veel wandelplezier.
  19. J.Schouten:
    29 maart 2016
    Na een gezellige lunch afscheid genomen voor een lange tijd. Een hele fijne wandeling! Ik volg jullie graag.
  20. Jan en Mieke Haenen:
    Wim en Tilly,

De kop is er af, nu gaat 't echt beginnen. Heel veel succes en geniet van alle mooie dingen die jullie tegen komen.

Succes Jan en Mieke
  21. Reny zomo groep:
    30 maart 2016
    Hoi Tilly en Wim.
    De kop is eraf , alles komt goeg.