Dag 36 van Nevers naar Magny-Cours

2 mei 2016 - Magny-Cours, Frankrijk

Hallo allemaal,

Gisteren toch weer een goed adres gehad bij klooster Bernadette. Goed eten en alles mooi schoon. Dat vinden we altijd wel prettig
Gisteravond en vanmorgen  met de Duitsers gegeten en daarna weer afscheid genomen. Zij lopen vandaag twintig kilometer, wij minder i.v.m vervelend been.
Maar  met een paracetamol kan ik het redden vandaag. Hopelijk wordt het steeds minder.
Na een uurtje halen we de Duitsers al weer in. Ze lopen beduidend langzamer.
We hebben een stralende zon, een beetje wind, maar het is prima wandelweer.
Qua natuur is er niets nieuws te vertellen. Beetje golvend landschap, wat afwisseling van groene  en gele vlakken van granen en koolzaad. Verder weilanden met afwisselend, schapen en paarden als bewoners. Gewoon genieten dus.
Om half een komen  we in Magny Cours aan. Veel te vroeg dus, we besluiten een kop koffie te drinken. Die bazin heeft het erg druk met de gasten. Hier wordt meestal tussen de middag warm gegeten en dan  is het ook niet duur. Maar we hebben nog brood en we vinden het ook wel belangrijk om een beetje aan de lijn te denken, dus we laten het hier bij, maar als we de WIFIcode vragen, snauwt ze ons  behoorlijk af. De andere vaste klanten aan de bar krijgen er ook van langs.
Volgens mij is dit het enige cafe in het dorp, anders zat er vast geen vaste klant meer.
We eten ons brood op, lekker in het zonnetje op een bankje op het plein. Dat is het eerste bankje dat we zijn tegengekomen vandaag.
Daar zijn ze hier niet royaal mee. De Duitsers komen een uurtje later ook voorbij, maar zien ons niet.
Na drie uur gaan we naar ons slaapadres. Ziet er prima uit, maar er is nog niemand. In de tuin onder de  fruitbomen staan een schommelbank en een gewone bank.
Niet vervelend om daar te moeten wachten in het zonnetje. Boven ons hoofd zoemen de bijen in de bloeiende fruitbomen.
Tegen vieren komen de mensen, die ons vannacht hier laten slapen. We hebben een klein huisje, dat bestaat uit een slaapkamer met douche. Ziet er keurig en kleurig uit.
Na de douche een kop koffie, de was gedaan en lekker in her zonnetje zitten.
De was kan nog buiten gedroogd worden om zes uur!!
Vandaag hebben we 19 km gelopen, totaal nu 795 + 19 km = 814 km.

Tot morgen

1. Marion Wassercordt-Laudy:
    Hallo,
    jullie zullen nog steeds wel lekker buiten zitten te kijken hoe de was droogt, want het is nog geen 7 uur. Bij mij staat het eten gaar te worden dus gauw even commentaar. Fijn dat het eigenlijk toch goed gegaan is vandaag en ik hoop dat je met een paracetamol echt klaar bent voor vandaag en dat het morgen weer beter gaat.
    W.b. je logies is het inderdaad het fijnste als het schoon is en je maag mag onder deze omstandigheden wel een keer extra lekker gevuld worden. Daar is met jullie kwantum aan beweging niets mis mee.
    Smakelijk eten, slaap lekker na een hoop ik lekker glaasje wijn, en wandel ze morgen! Marion
  2. Tom Posno:
    2 mei 2016
    Verstandig om het vandaag even rustig aan te doen!
    Fijn dat jullie weer een goed onderkomen hebben!
    Welterusten en succes morgen!
    Tom.
  3. Jan en Marij Vissers:
    2 mei 2016
    Leuke verhalen steeds. Geweldig dat jullie vandaag 19 km gelopen hebben.
    Helaas moet er een ander totaal getal staan.
    Maar dit mag de pret niet drukken. Geweldig wat jullie tot nu toe gepresteerd hebben.
  4. Tooske Welling-de Brouwer:
    slaap lekker , dan kunnen jullie er morgen weer tegen ,,,groet Tooske
  5. Els hegger:
    2 mei 2016
    vervelend dat je been zo lastig doet.
    Hoop voor je dat het minder wordt.
    Succes verder en groetjes van Wim en Els
  6. J.Schouten:
    3 mei 2016
    Goede morgen. Tilly wat vervelend dat je last hebt van je been.dan maar rustig aan doen. Wat schrijven jullie mooie verhalen en wat zien jullie veel.heel,fijn om te lezen. Een fijne dag met mooi weer!!! Groetjes Jopie.
  7. Titia:
    3 mei 2016
    Hallo Tilly en Wim
    Suc6 met je been en hopelijk wordt het gauw wat beter. Erg leuk om de verslagen iedere dag te lezen.
    Groetjes Titia