Dag 41 van Loye sur Amon naar Châteaumeillant

7 mei 2016 - Châteaumeillant, Frankrijk

Goedemorgen allemaal,
 Even beschrijven waar we weer terecht zijn gekomen. In the middle of nowhere  ligt een herenhuis met een groot bordes met hoge trappen. Genaamd " Relais de la Foret Vieille".
Eraan vast is het pelgrimsverblijf. Waarschijnlijk vroeger een stal geweest. Nu is er een keukentje (met zelfs een afwasmachine die we niet durven te gebruiken) en in het ( voorgeborchte, dat nu een soort opslagruimte is) is nog een douche met toilet gemaakt, terwijl in het midden een trap naar de verdieping staat. Daar staan vier bedden, die door een een gordijn  gescheiden worden.
Er staat en ligt hier nog zo veel beddengoed, dat je hier altijd wel plaats kunt krijgen.
Gisteravond nog tot een uur of tien buiten gezeten en genoten van een glaasje wijn en de aanwezigheid van Carel. Op een gegeven ogenblik kwam de heer des huizes eens een kijkje nemen op het bordes en werden daarna  de luiken van het huis dichtgemaakt. M.a.w. Bedtijd!
Vanmorgen stond het ontbijt al klaar. Bruin brood, maar wel van gisteren en uiteraard verschillende soorten jam. Na het ontbijt nam Carel afscheid en rijdt langzaam in een dag of tien naar Venlo.
De heer des huizes kwam nog vragen of hij straks nog een foto mocht maken van ons. Hij hield op deze manier al zijn gasten bij in een fotoboekje. Toen we weg gingen gaan, kwam hij met een fototoestel uit de vorige eeuw aanzetten. Nog een toestel met een rolletje. We kunnen ons dat niet meer voorstellen!
Onder prima weersomstandigheden komen we om een uur of vier aan bij mevrouw Chabbert in Châteaumeillant.
We krijgen een romantische kamer met aparte douche en toilet.
Als we na een uurtje in de tuin zitten, komt daar de ezelman Gilles weer aan. Jammer dat hij alleen maar Frans praat, want hij is heel aardig. Dat is de vierde keer dat we hem ontmoeten op onze slaapplaatsen.
We hebben vanavond weer eens  vis gegeten, dat is lang geleden, dat we vis hebben gehad. Zo te zien had mevrouw deze trui gisteren ook al aan gehad. Maar dan achterste voren, want daar zaten  nu de vlekken. Ze heeft in ieder geval lekker gekookt en ze is heel aardig. Af en toe schakelt ze over op Engels, om ons ook aan het gesprek deel te laten nemen. Zij en de ezelman ratelen heel wat af in het Frans. Ze vertelt dat ze conservatorium gedaan heeft en piano speelt. De ezelman is in zijn vorige leven automonteur geweest.

Vandaag gelopen 22 kilometer + 908 = 930 totaal.

Groetjes, Wim en Tilly

1. Bep holls:
    Hoi dappere wandelaars,
    Volgens mij komen onze reacties niet door! Ik, digibeet, weet niet wat ik fout doe.
    Maar wij genieten iedere avond van jullie avonturen eb gelukkig nu ook met beter weer!
    Houden zo.u
    Groetjes Jan en Bep
  2. Wil Minten:
    Ha Tilly en Wim,
    Het blijft verschrikkelijk leuk om over jullie wandel/ontmoetingen/eet/slaap ervaringen te lezen. Nog een paar dagen en jullie zijn de 1000km gepasseerd. Ontzettend knap. Blijf genieten van jullie tocht, hoop dat de "been problemen" steeds minder zullen worden.
    Veel groetjes Wil
  3. Fred en truus:
    Hallo wandelaars,
    Fijn dat jullie zo genieten en wat een knappe prestatie. Bijna 1000 km, is met een auto nog ver en niet te geloven dat jullie dat nu al gelopen hebben. Wij hebben t even druk want Lars gaat woensdag verhuizen maar wij volgen jullie toch, groetjes en succes Fred en Truus.
  4. Nel:
    Goedemorgen Wim en Tilly,
    Tilly ook proficiat met Moederdag geniet van de wandeling en drink er vanavond maar een glaasje wijn bij .Ook de groeten van Marion en Jan,veel loop plezier het weer is goed misschien een beetje te warm drink maar voldoende en succes.Nell.
  5. Henny en May Hegger:
    Hallo Tilly en Wim,
    Wij genieten elke dag weer van jullie belevenissen. De omgeving daar is ons wel een beetje bekend, vaker met de cararvan doorgereden, het is precies zoals je schrijft. Die man met de ezel doet me denken aan 50 jaar geleden er kwamen in Lomm op een morgen een oud mannetje en vrouwtje met een ezel, ze waren niet te verstaan en waar ze naar toe gingen begreep ik ook niet, de krant gebeld foto in de krant, maar nu snap ik waarde reis naar toe ging.
  6. Betty en Huug:
    8 mei 2016
    De 1000km-grens komt al aardig in zicht. In het begin dacht ik 'ik ga toch niet elke dag zo'n lang verhaal lezen'. Maar je manier van schijven nodigt steeds weer uit en werkt een beetje verslavend
  7. Betty en Huug:
    8 mei 2016
    (er ging iets fout waardoor mijn reactie te vroeg werd verstuurd)
    In elk geval hebben jullie aan mij een trouwe fan en lees de verslagen met veel plezier. Jullie belevenissen en beschrijving van de landschappen in lentetooi brengen een beetje het vakantiegevoel.
    Dus, tot een volgende keer en groetjes, Huug.