Dag 49 van Les Billanges naar Saint-Léonard-De-Noblat

15 mei 2016 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Goedemorgen allemaal,

Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties voor de verjaardag van Wim. Voor alle duidelijkheid, hij is in1950 geboren en is dus 66 geworden.
Gisteravond na een heerlijke pasta met  een linzensaus meteen afscheid genomen van Francoise. Het ontbijt staat al klaar.
De Franse heren gaan vandaag tot Saint Leonard de Noblat en nemen dan de trein naar Limoges, want de voorstad van Limoges is industrieterrein en dat vinden ze niet fijn om te lopen.
Als we beneden komen, hebben de Franssen al de kachel aangemaakt, want de was is nog niet droog.
Van mevrouw Francoise is niets meer te zien. Ze is nogal artistiek, als je bekijkt hoe ze er zelf en het huis er uitziet. Het huis is heel kleurrijk. En weer wordt er op verschillende plaatsen in huis geklust.
Maar de zon schijnt en  het is wel nog fris, maar dat maakt niets uit.
Wat de arm van Wim betreft, hij heeft er niet  zo veel last van, maar ik denk dat we in Nederland wel naar  de huisartsenpost zouden zijn gegaan voor een hechting. Maar het zit gelukkig aan de onderkant van de arm,dus als het een litteken blijft, valt het niet zo erg op.
Als we net vertrokken zijn, zien we weer de Franse pelgrim, die we al eerder gezien hebben. Hij heeft heel vorstelijk gelogeerd op een boerderij voor Les Billanges.
We genieten weer van de stilste, de vogels en de natuur.
De bermen hebben weer uitbreiding van bloemen gekregen. De koekoeksbloemen, de vergeet-mij-nietjes, de hondsdraf, de salomonszegel, margrieten noem maar op, alle zomerbloeiers zijn aanwezig. Prachtig.
Als we bij een riviertje staan te kijken, zien we opeens drie ratten in het water. Twee vluchten meteen, maar de derde ziet meteen kans om fotomodel te worden. Daar maken we graag gebruik van!
Om 13.00 uur zijn we aangekomen bij ons hotel, wat eigenlijk te chique is voor ons. Zeker wat kleding betreft. We besluiten dan ook maar om ergens in de stad te gaan eten vanavond.
We gaan de stad in om te kijken waar we vanavond zullen eten. Maar dat is een illusie. Er is precies één plaats waar we nog wat te drinken kunnen krijgen, maar eten, ho maar. Alles is gesloten i.v.m. Pinksteren. Dus toch maar in het hotel eten vanavond.
De hele stad is versierd en dat blijft tot volgende week, want dan is het feest van Sint Leonardus. We hebben wel nog een religieuze tentoonstelling bekeken. En voor de rest is er niets te zien als een paar toeristen. Wel zien we nog de twee Franse dames die bij Claudine met de trein zo laat waren  aangekomen. Zij hadden vooraf ergens in de stad gereserveerd. Toen wij wilden reserveren eergisteren, was alles al vol, behalve dit dure hotel (3 sterren). Maar met het pensioen van Wim gaat dit net lukken.

We hebben vandaag 20 km gelopen, + 1080 = 1100 km in totaal.

Groetjes Wim en Tilly

1. Tineke:
    15 mei 2016
    Ik heb jullie verhalen weer even bij gelezen vanaf 5 mei, tot nu. Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eerste 1000 km en met de verjaardag van Wim! Hartstikke leuk om te lezen wat jullie allemaal weer beleefd hebben. Bonne route!
  2. Jan Dommerholt:
    15 mei 2016
    We wensen jullie vanuit Venlo nog vele wandelkilometers toe. Groetjes Jan en Ada.
  3. Gerry Dinnessen:
    15 mei 2016
    Heb net weer een dag of 10 bijgelezen. Allereerst Wim nog proficiat. Hoe gaat het na de osteopaat Til? Ben zelf ook een aantal keren in Frankrijk bij een osteopaat geweest en moet zeggen dat het goed holp. Lukt het Frans praten intussen al iets beter?
    Allebei nog chapeau voor de 1100 km. Daar kunnen jullie heel trots op zijn. Vanuit een herfstig Venlo Salutations et bonne route
  4. Wim en Nell Vanhommerig:
    Dag Tilly en Wim

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Wim!
    Nog heel veel wandelplezier,wat jullie ondernemen,heel boeiend
    en diepe buiging!!
    Heel veel groetjes
  5. Liesbeth Molan:
    Hallo Tilly en Wim,
    alsnog proficiat Wim. de kaarsjes op de taart zul je thuis moeten uitblazen.
    Tegen die tijd zullen jullie wel een erg goede conditie hebben opgebouwd. Nog veel wandelplezier, met droog weer en een mooie omgeving.
  6. Mariëtte Andriessen:
    15 mei 2016
    Zo langzamerhand komen jullie in de buurt van Beauregard et Bassac (ten zuiden van Perugueux en ten noorden van Bergerac). Daar woont een vriendin van me, vroegere docente Frans in Venray. Zij is met een Fransman getrouwd die ook nog eens Francois heet. Ik heb het haar gevraagd en jullie zijn er welkom als jullie er tegen een kleine vergoeding willen overnachten. Mochten jullie dat willen: stuur me even een mailtje op [email protected] en ik geef jullie hun adres en telefoonnummer.
    Veel wandelplezier weer!
  7. Corrie:
    16 mei 2016
    Wat uniek, dat jullie dat plaatje konden schieten van die waterrat en........ hoe was het diner in de luxe ambiance?
  8. Corrie Litjens-Dumas:
    16 mei 2016
    Hoi Tilly en Wim alsnog proficiat Wim. Ik lees net op L1 nieuws dat er een mevrouw uit Ransdaal vermist is ze loopt ook de tocht. Donderdag heeft ze in St Jean -Pied- de -Port in de Pyreneëen geslapen in een Hotel. Bij de Spaanse grens, ze is vertrokken naar Pampbra maar is daar niet aangekomen. Zou toevallig zijn als jullie haar misschien tegen waren gekomen, of gesproken hadden. Succes met de tocht verder mijn schoonbroer Rocco Cannata is ook op weg naar Santiago . Hij was Dinsdag 10 Mei in El Burgo Ranero verder niks meer gehoord, maar hij mailt om de paar dagen. Het was daar toen erg regenachtig.
  9. Jan en Marij Vissers:
    16 mei 2016
    Allereerst proficiat Wim met je verjaardag. Hebben vandaag een aantal wandeldagen van
    jullie gelezen. Geweldig dat er al meer dan 1000 km opzit.Op naar de volgende 1000 km.
    Wanneer jullie kerken bezoeken steek dan een paar kaarsen extra op.