Dag 55 van Perigueux naar Perigueux

21 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

Hallo allemaal,

Vanmorgen  een paar uurtjes de stad in geweest. Eerst naar de markt bij de kathedraal en daarna de kathedraal bezocht.
De markt was veel groenten en fruit, vlees, vis en brood. Het was er erg druk. De spullen zagen er over het algemeen erg goed uit. Ook waren er veel tuinplanten. Die waren qua prijs ongeveer gelijk aan Leurs. In de kleinere dorpen hebben ze ook vaak bloemenwinkels, maar daar waren de prijzen erg hoog. Daar betaalde je voor een bakje met vijf kalanchoes gemakkelijk twintig euro.
Intussen was de temperatuur al flink opgelopen.
In de kathedraal was  het  toen natuurlijk erg koel. Heel mooie kroonluchters hingen er aan het plafond. De kerk heeft ook een enorme oppervlakte en is gebouwd in byzantijnse stijl. Grote ronde koepels.  Er was  een graftombe van Johannes Baptist, die was zeer gedetailleerd. Er was  kant aan zijn kleding, die kon je bijna tot op de steek  zien.
 Er was op dat moment een dienst bezig voor een speciale gelegenheid. Er waren allemaal  mannen op het altaar met vlaggen. Waarschijnlijk voor een herdenking van het een en ander.
Daarna richting rivier gelopen. Toen was het voor mijn been genoeg. Dus, wat eten en naar het hotel om uit te rusten.
Conclusie: morgen nog niet verder lopen.
Vanmiddag weer een stukje stad gedaan. Door mooie oude straatjes gelopen en winkeltjes bekeken. Nog op speciaal verzoek een kaarsje gaan aansteken in de kathedraal. En daar raak je niet uitgekeken.
Als we buiten komen begint het  weer te betrekken. Het ziet er onweersachtig uit.
Vandaag blijft de afstand 1183 kilometer.

Groetjes, Wim en Tilly

1. Tom Posno:
    21 mei 2016
    Doe rustig aan! Heel verstandig om morgen nog rust te nemen.
    Hopelijk kunnen jullie in het hotel nog verlengen.
    Ik denk aan jullie en hoop dat het met de extra rust weer mag gaan lukken, al zullen jullie misschien kleinere afstanden per dag moeten gaan afleggen.
    Slaap goed!
    Groetjes uit Velp,
    Tom.
  2. Corrie Litjens-Dumas:
    Hoi Tilly en Wim,
    Jullie zijn al goed op weg doe maar rustig aan er is niemand die jullie jaagt. Alles rustig in jullie eigen tempo succes verder. Maandag hebben we spellen avond van Zijactief.
    Groetjes Corrie Litjens.
  3. Mariëtte Andriessen:
    21 mei 2016
    Perigueux lijkt me wel een goede plek om wat langer te blijven en je been wat rust te geven. Lekker op een terrasje zitten en bedenken dat het zondag in Nederland gaat spoken: regen en onweer.
  4. Toos en Henk:
    Hoi Tilly en Wim,
    Jullie zijn al een heel end gekomen RESPECT voor jullie.
    Wat een pech dat je been je even in de steek laat. Doe even rustig aan en luister naar je lichaam, dan komt alles goed.
    Groet Henk en Toos
  5. Ans Vaes:
    22 mei 2016
    Hoi Tilly en Wim.Neem de rös die ze nöw zoë hard neudig hebs,maar bliéf geneete. Weej gaon nöw nao ut kepelke en steke ein paar kerse aan. Hopelik help det.toi toi toi grtz Jeu en Ans
  6. Mies Helwegen:
    22 mei 2016
    goede morgen daar in het regenachtige Frankrijk, maar het is hier niet veel beter hoor, Gisteren een mooie dag en vandaag weer regen, zegt men, en dan te bedenken dat in het Nolenspark de jaren 50- 60 en 70 worden gevierd helaas is dit al enkele jaren door regen de mist in gegaan,dus voor de organisatie niet zo leuk.Ga nu ook even net als Ans en Jeu naar Genooi en steek ook een kaarsje voor je aan, ook voor de arm van Wim, want daar hoor ik niets meer over. Heel veel sterkte en tot gauw Mies
  7. Mia van Beers:
    22 mei 2016
    ook ik steek een kaarsje aan
    een paar dagen rust dan komt het weer goed
    jullie hebben de tijd om te rusten
    groetjes Mia
  8. Annemie en Jan Romeijn:
    22 mei 2016
    Hoi Tilly en Wim . Wij genieten nog steeds van jullie mooie verhalen.
    Wij hopen dat je blessure tijdelijk is . Wij wensen dat je snel mag herstellen en
    nog veel wandelplezier samen mag hebben.
  9. Bep holls:
    27 mei 2016
    Wat ontzettend zuur!
    Dat was niet gepland! Maar, het is niet anders, doorgaan is geen optie meer. Veel sterkte
    Groetjes Jan en Bep