Dag 56 van Perigueux naar Perigueux

22 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

Goedemorgen allemaal,

Het dreigende onweer is inderdaad om een uur of tien losgebarsten. Het ebde tegen een uur of drie weg. De weersvooruitzichten voor vandaag zijn regen. Dus ook niet fijn om te wandelen.
Vandaag verkassen we naar het Ibis budget hotel in de stad. Daar hebben we voor twee dagen geboekt. Dan hoop ik dat mijn been het weer toestaat om langzaam verder te lopen. Ik heb me voorgenomen om een hele dag zonder problemen door te komen, zodat het been het accepteert dat we verder gaan. En dan maar hopen dat het goed gaat.
We hebben gelukkig nog geen last van een dip. Dat had er ook nog bij gekund.
Vanmiddag om een uur of vier nog even tussen de buien door de stad in geweest.
Het is een erg mooie oude stad met veel heel kleine smalle straatjes.  En overal restaurantjes  maar de terrassen zijn helaas leeg i.v.m. het weer.
Bij de kathedraal wilden we nog een kaarsje aansteken voor al die mensen die de kaarsen voor mij aangestoken hebben en natuurlijk voor ons beiden ook. Daar werden we verrast met een  orgelconcert. Je kunt wel raden hoe dat klonk!
De afstand blijft nog op 1183 kilometer staan, maar ik hoop dat we overmorgen weer verder kunnen!

Groetjes, Wim en Tilly

1. Nel:
    22 mei 2016
    Wim en Tilly we hopen allemaal dat het been het weer toelaat dat jullie verder kunnen maar als dit niet kan moeten jullie toch kiezen voor je gezondheid hoe zwaar het ook is.We denken veel aan jullie en hopelijk gaat het morgen weer beter groeten,sterkte en succes.Nell.
  2. Loes & Jos Huijs:
    Tilly,
    En nu maar hopen dat je over 2 dagen weer zingt: En mien linker bein, en mien rechter bein, die laope now al jaore nevenein !
    Forceer maar niks........
    Het weer hier is ook knudde. De volgende week is er ook nog: Venlo Stormt ! Ik hoop niet dat dit letterlijk wordt genomen.
    Verder alles in orde hier.
    Bon voyage !!
  3. Tom Posno:
    22 mei 2016
    Ik zag "jullie" onweer op de buienradar! Hier is het niet veel beter, hoor!
    Doe morgen nog even lekker rustig aan.
    Gisteren met twee oud-leerlingen, Sabine van der Laan en Anne Jeen in Utrecht leuk gegeten en bijgekletst! Veel groetjes en succes voor jullie twee van beide dames!
    Slaap goed vannacht!
    Groetjes uit Velp,
    Tom.
  4. Marion Wassercordt-Laudy:
    Hallo Tilly en Wim,
    Zojuist heb ik drie kwartier genietend doorgebracht met het lezen van jullie verslagen van de afgelopen 2,5 weken. Tilly je bent echt je carriere misgelopen! Alleen naar dat je zo veel last hebt van je been.
    Ik hoop echt dat je snel weer uit de voeten kunt. De streek waar je nu zit is erg mooi. Ongeveer 35 jaar geleden toen de kids nog klein waren zijn wij er ook geweest. Nu zijn we net terug uit een zeer zonnig Italie en zitten we na te genieten van een echt fijne vakantie.
    Zal een schietgebedje doen vanavond voor je been en wens jullie een fijne dag morgen. Marion
  5. Wil Minten:
    22 mei 2016
    Ik hoop dat het helpt, ik duim echt heel hard voor jullie!!!!!!
  6. Leonardo:
    23 mei 2016
    beste Wim en Tilly. Jullie gaan verder dan de benen jullie dragen. Sterkte, komt goed.
  7. Mariet Keijsers:
    23 mei 2016
    Ik zag in mijn jeugd op tv een Duitse film over een Japanse man die uit een gevangenis ontsnapte en honderden mijlen naar huis liep. Hij heette "So weit die Füsse tragen." Daar heb ik bij jullie tocht al vaker aan gedacht. Goed dat jullie nu even de rust nemen die nodig is. In gedachten steek ik een kaarsje voor jullie aan.
  8. Hans en Nena:
    Lieve mensen
    IK hoop voor jullie dat met een prachtig zon verder kunnen gaan.
    Tilly rust genoeg uit .
    Groetjes Nena en Elena
  9. Anita:
    23 mei 2016
    Hoi Wim en Tilly. Wat vervelend van de pijn in tilly's been. Neem maar even wat rust.Hopelijk kunnen jullie de tocht hierna weer rustig verder maken.
    Loek is weer thuis. Het gaat weer met zijn voeten, maar hij gaat evt wel verder kijken, of er adviezen zijn voor de volgende keer. In elk geval ander schoeisel en nog meer trainen en evt podotherapeut advies. We genieten van jullie verhalen. Heel veel beterschap met je been. Groetjes Loek en Anita.
  10. Fred en truus:
    Hallo Wim en Tilly,
    Toch nog een beetje vakantie, al is t noodgedwongen. Hopelijk doet de rust jullie meer dan goed. Geniet ervan. Hier uit een regenachtig Gulpen heel veel succes en groetjes, Fred en Truus.
  11. Wim en Nell Vanhommerig:
    Wim en Til,
    wat een tegenvaller vooral niets forceren, maar hopelijk zijn de kaarsjes jullie goed gezind en kunnen jullie na enkele dagen rust weer vooruit.
    dus kalm aan en de moed erin houden!!!
    groetjes Wim en Nell
  12. Sraar en Cora:
    23 mei 2016
    Ha Wim en Tilly, neem maar een paar dagen vakantie in de Dordogne ?! Dan krijgt het been ook rust. Wij waren enkele keren op een camping tussen Montignac en Les Ezys: het centrum van de prehistorie:grotten van Lascaux. Prachtig gebied waar jullie nu zijn. Neem de tijd en luister maar 'gedwongen' naar jullie benen.
    Een mooie reis verder ! Sraar en COra
  13. Emile en Nelly Hauser:
    Hallo Tilly en Wim

Vandaag pas beginnen te lezen over jullie wandelavontuur.
    We kunnen dus nog even vooruit.
    Het beste met je been Tilly.
    Goede raad heb je al genoeg gehad. Daar voegen wij niks aan toe.
    We zien uit naar het vervolg van jullie wandeling en verhaal.
    Emile en Nelly Hauser