Dag 58 van Perigueux naar Perigueux

24 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

Hallo allemaal,

Het loopt nog steeds niet zo lekker.
De osteopaat adviseerde me om vannacht op de rug te slapen i.v.m. de  behandeling.
Nou, dat heb ik geweten! Geen oog dicht gedaan en toen ik vanmorgen op wilde staan, deed alles pijn. Maar gelukkig zakte dat na een tijdje.
Daarna met de was naar een wasserette gegaan, honderd meter hier vandaan. De eerste keer in mijn leven. Maar ja, met ons schoolfrans was dit toch nog niet zo gemakkelijk. Maar het lukte toch wel, op het waspoeder na. Daar hadden we geen idee van hoe we daaraan moesten komen. Gelukkig lag er nog waspoeder onder het apparaat, waar dit uit moest komen. Dit hebben we toen bij elkaar geschraapt en toen hadden we een half bakje vol. Uiteindelijk is de was niet smerig en ze was  een stuk frisser toen ze klaar was. En daar ging het uiteindelijk om.
's Middags toen we gingen etend ging het weer mis. En dan baal je verschrikkelijk. Ik moet zo veel mogelijk rusten en vaak stretchoefeningen doen, die hij me geleerd heeft. Dus dat doen we maar.
Toen we vanmiddag naar onze kamer teruggingen, stapten we uit de lift  om naar onze kamer om de hoek te gaan. Er wilde een man in de lift gaan. Toen Wim de code wilde intoetsen, zei die man iets  wat we niet begrepen. Maar Wim kreeg de deur niet open. Op eens begrepen we wat de man bedoelde. Het was zijn kamer, we waren pas op de tweede  verdieping en niet op de derde. Deze man had de kamer precies onder ons!

De afstand blijft. 1183 kilometer

1. Marion Wassercordt-Laudy:
    24 mei 2016
    Ja, ja, met die tegenslag van je blijvende been probleem, wil je wel eens gedesorienteerd raken. Gewoon volhouden! wij duimen.
    Gewoonlijk kun je in een wasserette in het buitenland ook afgepaste zeeppoeder of een tablet kopen. Hadden ze hier kennelijk nog niet ingevoerd. Maar het lukt jullie toch allemaal wel! Petje af hoor!
    Hoop dat je vanavond wat beter kunt slapen. Maar op bed liggend rust je ook uit moet je maar denken. Tot morgen maar weer. Marion
  2. Wil Minten:
    24 mei 2016
    Ik leef met jullie mee, zo hadden jullie je het niet voorgesteld. Hoop dat de rust je goed doet Tilly. Groetjes Wil
  3. Lei & Sonja:
    24 mei 2016
    Daaag same! Det is waal zwaor bale (ik hald 't netjes!) veur ôg. Haopelik det 't vannach waat baeter geit en det geej morge weer vaerder kint laupe. Weej doeme in idder geval! Hiel vuul groette en sterkte gewins.
  4. Wil Minten:
    24 mei 2016
    Fred Delfgaauw staat weer op het programma, wordt geboekt.
  5. Toos en Henk:
    Hoi Tilly en Wim,
    Wat erg voor jullie !!! hoop dat het snel beter gaat, dat jullie weer verder kunnen. Houd moed.
    Groet Henk en Toos
  6. Tom Posno:
    Heel veel sterkte!
    Ik kan er niets verder aan toevoegen!
    Letterlijk en figuurlijk, het loopt zoals het loopt!
    Groetjes uit Velp,
    Tom.
  7. Corrie:
    24 mei 2016
    Wat een tegenvaller, maar de moed niet verliezen, het moet gewoon goed komen. Wel hilarisch wat er in de lift gebeurde, konden jullie tenminste om lachen denk ik. Sterkte!
  8. Mariëtte Andriessen:
    24 mei 2016
    Wat een praktische oplossing: gewoon de zeep bij elkaar schrapen! Zoals je het beschrijft, zie ik het voor me! Was er toen nóg niemand die begreep wat jullie nodig hadden?
    Verder zitten we hier te hopen dat het nu echt eens goed komt met je been. Ik zou het jullie zo gunnen dat jullie deze droom kunnen realiseren. Houd moed!
  9. Wouter:
    24 mei 2016
    Hey Wim en Tilly! Wat vreselijk balen van je blessure!! Ik hoop dat alles snel herstellen mag:)!
    Ik ben gisteren door Perigueux gekomen en ben nu in Saint-Astier.. Als ik dit tempo vol weet te houden, ga ik over 3 1/2 week de Pyreneeën al over! Tijd vliegt:)!
    Nogmaals het allerbeste en beterschap! Wie weet treffen we elkaar nog eens! Vriendelijke groeten, Wouter
  10. Willemien en Jean:
    25 mei 2016
    Voor een volgende wasbeurt, het franse woord voor zeep is savon. Waspoeder wordt zo savon de vetements. Voor jullie terug zijn kunnen jullie toch al veel Franse woorden. Trouwens met een beetje kennis van de Franse taal kom je met de Spaanse taal ook al een heel eind. De Spanjaarden plakken achter de Franse woorden nog een paar onbegrijpelijke letters, maar blijft een Franse basis hebben. Groet Willemien en Jean
  11. Mariet Keijsers:
    25 mei 2016
    Ik zie jullie voor me: waspoeder schrapen en later de verkeerde kamer in willen gaan. Een paar komische noten in jullie gedenkwaardige tocht, die de ernst van een dwarsliggend been hopelijk een beetje verzachten. Willen Elsschot schreef een gedenkwaardig boek: Het Been, opvolger van Lijmen. Het been is daarin een synoniem voor het slechte geweten van Boorman. Maar dat zou ik nu niet gaan lezen als ik jullie was.
  12. Joost Hegger:
    25 mei 2016
    Wat vervelend voor jullie. Ik duim dat het snel weer goed komt.
  13. Gerrie Hol:
    Hoi Tilly en Wim,
    Dat is flink balen Tilly.
    Ik heb bewondering voor jou, jullie !!!
    Ik was geloof ik alweer richting Venlo terug, haha.
    Ik ga voor jou vandaag een kaarsje aansteken bij Kapelletje van Genooi.
    Heel veel sterkte en lieve groetjes, Ger.
  14. Marida en Jan Welzen:
    26 mei 2016
    Hallo Tilly en Wim,
    Wij zijn een paar dagen weggeweest en waren bij terugkomst natuurlijk zeer benieuwd naar jullie verhalen en zeker waren we benieuwd over het eventueel herstel van het been van Tilly. Het gaat dus niet zo goed. Dat wordt een moeilijke beslissing. Wij wensen Jullie veel sterkte en groetjes. Jan en Marida.