Dag 60 van Perigeux naar Perigueux

26 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

Hallo allemaal,

Vandaag tevreden over het lopen Dus we gaan morgen proberen om weer verder te gaan. We hebben al een adres om te slapen.
Bij de koffie hebben we een merengue genomen, dat ons werd aangeraden. Het smaakt wel lekker, maar het is verschrikkelijk zoet. Met zijn tweeën kregen we hem nog niet op.
We hebben het Gallo-Romeins museum bezocht vanmorgen met audio-rondleiding in het Nederlands. In de tijd van de Romeinen was Perigeux een belangrijk knooppunt in het Romeinse rijk. Overal heeft men resten uit die tijd opgegraven.
Daarna weer richting stad gegaan en weer een toeristisch ritje met een treintje gemaakt. Was niet zo'n succes, want het had geen goede vering en stonk naar diesel.
Toen we ergens koffie zaten te drinken, was er aan de overkant van de straat een kunstschilder druk bezig. Na een kwartier had hij gezelschap,van twee gitaristen en een Flaris, (op blote voeten, evenals  de schilder) die zich bemoeide met het schilderwerk, maar ook met de muziek. Ze kenden elkaar blijkbaar, want het ging van zelf goed zo samen. Voor ons was dat gezellig om ze te bekijken.
Mensen kijken is trouwens altijd wel leuk.
Trouwens voor de zieke medemens wordt hier goed gezorgd: er zijn net zoveel apotheken als cafés. Maar als je in een rolstoel of scootmobiel zit, dan heb je een probleem. Veel stoepen zijn hoog en ongelijk en bijna niet zelfstandig te gebruiken voor iemand in zo'n voertuig.

De afstand blijft nog ongewijzigd in 1183 km.

Groetjes Tilly en Wim

1. Tom Posno:
    Ha Til en Wim,
    Heel veel succes morgen en leg zeker in het begin de lat niet te hoog!
    Tilly, pas goed op jezelf!
    Ik ben reuze benieuwd hoe het morgen zal gaan.
    Sterkte en groetjes uit Velp,
    Tom.
  2. Ria hendriks:
    26 mei 2016
    Houd moed er in en veel succes. Dinsdag vertrekken we voor 14 dagen naar Martin en Tineke gr Ria en Jan
  3. Lei & Sonja:
    26 mei 2016
    Daag same! Fijn det geej 't morrege weer got probere. Doot 't in idder geval röstig aan en neem op tiéd ein (kôffie)pauze. Weej doeme weer det 't allemaol good geit. Enne Wim, 't iérste tiédvak zit d'r op. Hiel vuul groette!!
  4. Fred en truus:
    Hallo Wim en Tilly,
    Heel veel succes morgen, hopelijk gaat het lukken. GRoetjes Fred en Truus.
  5. Corrie van de Water:
    26 mei 2016
    Gelukkig weer een goed vooruitzicht! Voor morgen en natuurlijk ook voor de rest van jullie tocht: voorspoedige wandelingen!
  6. Wil Minten:
    26 mei 2016
    Toi, toi morgen en verdere tocht. Hartstikke fijn t jullie het weer aandurven. Groetjes Wil
  7. Marida en Jan Welzen:
    26 mei 2016
    We hopen voor jullie dat het nu gaat lukken om verder te gaan.
    veel groetjes, Jan en Marida
  8. Rita en Guido Peusens:
    26 mei 2016
    Hartstikke goed dat jullie het morgen weer gaan proberen!!!
    Zo te lezen hebben jullie de tijd in Perigeux toch goed omgekregen!!!
    Heel veel succes en we duimen dat het goed gaat.
    Groetjes, Rita en Guid.
  9. Guus Hegger:
    26 mei 2016
    Oké jullie 2 keien zet hem op...niet te veel maat gewoon doorstappen. . Respect.
  10. De Bruin:
    26 mei 2016
    Wat zijn jullie flink om door te gaan. We hopen dat het lukt het zou toch moeilijk zijn om je droom nu op te moeten geven. We duimen voor jullie.
    Groetjes van Jan en Henny
  11. Nellie en Harry:
    26 mei 2016
    Toppie!!!!!! Maar voorzichtig aan. Met zijn allen slepen we jullie naar het einddoel.
  12. Fred en truus:
    Vandaag is dag 61 en niet 60 dus even bijstellen. Succes. Gr Truus
  13. J.Schouten:
    27 mei 2016
    Hallo Tilly en Wim. Soms gooit je lichaam roet in het eten. Heel jammer. Vandaag weer een beetje beter. Hopelijk kun je het volhouden. Anders misschien volgend jaar deel twee? Ik geniet van jullie verhalen. Veel plezier samen. Liefs Jopie.
  14. Mariet Keijsers:
    Toi-toi-toi!
  15. Petra Zaremba:
    27 mei 2016
    Heel veel succes vandaag, maar doe het wel rustig aan en luister naar je lichaam Groetjes