Dag 4 van Sittard naar Borgharen

31 maart 2016 - Maastricht, Nederland

Sittard Maastricht

Gisteravond een paar gezellige uurtjes gehad met Marida en Jan tijdens het dineren. Gekeuveld over vroeger, Venlo, he Marianum, het wandelen enz.
Vanmorgen  de eerste bui voorbij laten gaan  en om half elf werden we hartelijk uitgezwaaid door  hen.

Voor de grote kerk in Sittard werd ik gebeld door een onbekend nummer. Het was Wilbert Luksenburg, een kennis van vroeger die in de tachtiger jaren met een vriend en een ezel ook deze  tocht heeft gemaakt. Ook  hij wil ons graag volgen.

Het echte loslaten is begonnen! Zomaar de markt en het centrum van Sittard links laten liggen zonder  langs de kraampjes te lopen of een winkel in te gaan.
Het kan dus toch!
We verlaten Sittard o.a. via  de Broekstraat, die gesierd word door aardewerken broekjes, die als bloempotten,  gevuld met viooltjes aan de huizen hangen. Origineel bedacht!
Munstergeleen is het volgende dorpje waar we doorheen lopen.
Een mooi natuurgebied langs de Geleenbeek is ons volgende mooie groen stuk. Een jogger en  een  "hondenuitlater" komen we tegen.
We worden gelokt door een bord " verse koffie". Heerlijk, zijn we echt aan toe. Maar  helaas pindakaas, ze zijn gesloten .
We vinden gelukkig een cafetaria met koffie in Geleen.Maar de frites ruiken zo lekker, dat we bezwijken Voor een  frietje met  mayo. Smaakte uitstekend!!!!!
Via Neerbeek komen we aan bij het vliegveld. Hier kunnen niet veel slachtoffers vallen bij een terroristische aanval. Er was namelijk niemand in de aankomst/vertrekhal zien. We hebben gebruik gemaakt van het toilet en een kop koffie gepakt bij de automaat. Niemand te zien. Om twintig voor zeven gaat het volgende vliegtuig naar Bulgarije. Is dus niet de goede richting. Trouwens we willen lopen.
We lopen ongeveer een km langs  de autoweg. Op een geven ogenblik is er aan de rechterkant een fruitbomen wei, waar ze enkele flinke bomen hebben gekapt. Op een van deze boomstronken  staat een tuinkabouter. Heel remi in de regen, want het regent van 12.00 tot 16.30 uur.
In Bunde komen we weer een kapelletje tegen. Waar we uiteraard een kaarsje opsteken. We hebben ook al kaarsjes aangestoken in Roermond, Schmalbruch, en Sittard. We hebben zo veel geld gekregen en verzoeken om kaarsjes aan te steken, dat we meteen maar begonnen zijn met fikken.
Via Bunde komen we in Borgharen. Het is langzaam aan heuvelachtig geworden, en we komen voor ons bekend terrein. We logeren namelijk bij de zus van Tilly.

Dit was dag 4, weer 22 km erbij. Totaal zitten we nu op 77 km

1. Piet:
    31 maart 2016
    En nu ons land verlaten. Naar de zuiderburen en frans gaan spreken.
    Gr Marian en Piet
  2. Wim en Greetje Vreeswijk:
    31 maart 2016
    We wachten iedere avond met spanning op jullie nieuw verslag.
    Het is zo boeiend geschreven, dat we ons helemaal in de reis inleven.
    Ga zo door Wim en Tilly. Wij genieten ervan. Verder veel wandelplezier.
    Groetjes Wim en Greetje.
  3. Irene van den Pol:
    31 maart 2016
    Geweldig leuk de beschrijving van wat jullie tegenkomen en de eerste 77 km zitten er op.
    Dit vind ik al een hele prestatie.
    Geniet ervan en veel plezier.
  4. Toos Crommentuijn:
    31 maart 2016
    Nou weer een dag erop,doe Nellie en Harrie de groeten,en slaap zacht in ,,ons,, bed
  5. Engelien en Rene Breukers:
    Hallo Tilly en Wim,
    Toen we de al gelopen afstand zagen dachten we meteen terug aan de Kennedymarsen rond Venray van vroeger. Dat was ook leuk maar zoals jullie nu bezig zijn PETJE AF HOOR.
    Verder een groot compliment voor de schrijvers talenten; het is net als of we zelf mee lopen.
    We wensen jullie heel veel succes, maar vooral plezier op de verdere reis. Het weer gaat zich en elk geval beteren. We volgen jullie op de verdere reis en als het een keer moeilijk wordt voel dan onze handen in de rug voor de nodige steun. We hebben respect voor jullie.
    Heel veel succes verder en tot ziens,
    We zetten de koffie klaar als jullie terug zijn.
    Engelien en Rene
  6. Anja:
    Hallo Wim en Tilly,
    Ik ben ook begonnen om jullie belevenissen te volgen en geniet al van de verhalen.
    Heel veel succes én na regen komt zonneschijn.(wat zou pap van de verhalen genoten hebben!)
  7. Nel:
    1 april 2016
    Goede morgen,het wordt een mooie dag,ik begin s,morgens eerst met jullie verhaal bij de koffie en geniet ervan,veel plezier en gezondheid.
  8. Helma & Jaap:
    1 april 2016
    Goojemorge...det schuut al lekker op! Fijn um ôg belaevenisse mei te volge. Vuuël wandelplezeer gewins vaerder. Succes!! Leeve groetjes, xx
  9. Jose Heuts:
    1 april 2016
    Ik volg jullie iedere dag,iedere dag weer een leuk reisverslag!!!gr.Jose
  10. Corrie Litjens-Dumas:
    Hoi Tilly en Wim,
    Ik wens jullie heel veel succes met deze lange reis. Ik volg het iedere dag met veel plezier.
  11. Hans en Nena:
    Hoi Tilly en Wim
    Jullie hebben ieder keer een hele leuke verhal. Ik neem iedere keer een pause en denk ik:Wat hebben jullie vandaag gedaan. Even zitten en gaan kijken hoe met jullie gaat.
    Maar zo te zien gaat heel goed en zo doorgaan lieve mensen.
    Heel veel groetjes Nena en Elena
  12. Liesbeth Molan:
    Hoi Tilly en Wim,
    via nichtje Ria gehoord van jullie pelgrimage. Ben helemaal onder de indruk. Een hele onderneming. Regelmatig zal ik jullie volgen. Heel veel succes. Er zullen onderweg ook wel vele ontmoetingen zijn. Groetjes
  13. Charles Brauckmann (van de donderdag eetgroep Rijnbeek):
    1 april 2016
    Hallo Wim en Tilly, geweldig hoe jullie dit zo kunnen ervaren,veel succes en de groetjes v.d gezelligste eettafel van de donderdagmiddag.